Selamat Datang

Selamat Datang kepada pelayar-pelayar blog sekalian. Blog ini merupakan blog perkongsian di antara dua sahabat iaitu Leftdefault (LD) dan Duke atau nama sebenar Noorsuzaimi bin Noordin (Mie) dan Mohd Redzuan bin Jalaludin (An).

Di dalam blog ini akan memaparkan aktiviti-aktiviti bersama di antara kami dan juga aktiviti bersama rakan-rakan, tidak kira walau kemana jua. Setiap aktiviti akan dipaparkan dan di kongsi bersama anda.

Teruskan bersama kami kerana kami akan memuatkan info-info berguna mengenai jentera kesayangan anda, dan juga maklumat terkini mengenai industri permotoran negara.

Kepada pelayar daripada Northern Cars Recreation Club (NCRC), terima kasih kerana sudi melayari blog ini, berjumpa di Gathz akan datang.

Monday, January 18, 2010

Langkawi - Cuti Umum Keputeraan Sultan Kedah




Cuti umum Keputeraan Sultan Kedah 17 Jan lepas, Leftdefault (LD) ke Langkawi kerana ada kerja untuk dibereskan kerana sekarang LD sudah tak bekerja di Langkawi lagi. Cuti umum kali ini tak ramai yang ke Langkawi, mungkin kerana bajet lari sbb dah bayar yuran sekolah dan perbelanjaan sekolah anak-anak.

Di Langkawi, LD berkesempatan bertanya abang-abang kereta sewa mengenai industri kereta sewa di sana. Jawapan yg diberi, susah n payah sedikit sejak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengadakan operasi bersepadu membanteras 'Prebet Sapu' yang menjalankan perniagaan kereta sewa tanpa permit. Tetapi, pada Langkawi International Maritime & Aerospace Exibition (LIMA) pada 1-5 Disember lepas, pendapatan mereka begitu lumayan. Begitulah perniagaan, ada untung, ada rugi.

p/s di sana, LD menyewa 3 hari kereta KIA SEPHIA (gambar) dengan harga yang berpatutan
kepada sesiapa yg ingin menyewa kereta di Langkawi bolehlah menghubungi :

Jeti Kuah : Zamnuri (Abg Ja) 012-4185900
Airport : Zamzuri (Abg Zam) 012-4739615

No comments:

Post a Comment