Selamat Datang

Selamat Datang kepada pelayar-pelayar blog sekalian. Blog ini merupakan blog perkongsian di antara dua sahabat iaitu Leftdefault (LD) dan Duke atau nama sebenar Noorsuzaimi bin Noordin (Mie) dan Mohd Redzuan bin Jalaludin (An).

Di dalam blog ini akan memaparkan aktiviti-aktiviti bersama di antara kami dan juga aktiviti bersama rakan-rakan, tidak kira walau kemana jua. Setiap aktiviti akan dipaparkan dan di kongsi bersama anda.

Teruskan bersama kami kerana kami akan memuatkan info-info berguna mengenai jentera kesayangan anda, dan juga maklumat terkini mengenai industri permotoran negara.

Kepada pelayar daripada Northern Cars Recreation Club (NCRC), terima kasih kerana sudi melayari blog ini, berjumpa di Gathz akan datang.

Sunday, February 21, 2010

Malam Tahun Baru di Baling

Tarikh : 14-15 Februari 2010
Tempat : Baling

Percutian malam tahun baru ni tak dirancang pun sebab pada petangnya LD dan Duke menghadiri majlis pertunangan kawan baik di Sg Petani. Selepas majlis, Duke bersuara nak ke Air Panas Ulu Legong di Baling. Akhirnya kata putus di buat, LD, Duke, Syahrull, Amin dan Apit bersetuju ke Air Panas Ulu Legong pada malamnya.

Lebih kurang jam 930mlm, LD dan Duke ke rumah Apit, Syahrull dan Amin dan lebih kurang jam 1030 baru bertolak ke Baling. Kami singgah di Restoran Pokok Tampang, bersebelahan Kompleks Sukan Baling untuk melantak sebab perut dah mula meminta-minta.

Selesai makan, kami terus bertolak ke air panas. Setibanya di air panas, humang aih! ramainya manusia. Bayangkan kereta mula parking di signboard 1km ke air panas. Dalam kolam air dah macam tin sardin. Pakat punya pakat, akhirnya kami bersetuju untuk menginap di hotel bajet sekitar baling. Mulanya kami ke Hotel Bayu milik Ramli Motor, tp rate mahal la skit RM170 untuk bilik Deluxe. Daripada GPS milik Duke, kami mencari hotel lain. Riverside Hotel pula tutup, akhirnya kami nekad ke Seri Baling Inn dan jika tutup jugak, kami akan balik malam tu jugak untuk temujanji katil masing-masing.

Setibanya di Seri Baling Inn, tempatnya agak 'scary' skit sebab atas bukit. Waktu menunjukan jam 230pagi. Puas mengetuk pintu cermin hotel, akhirnya pakcik reception buka pintu dan kami pun check in dalam bilik 105.

Pada malam tu tak banyak aktiviti di buat sebab masing-masing letih. Hanya menonton tv sampai terlelap, cuma Syahrull yang dok study, bajet educated la konon. Last-last dia pun kalah jugak.

Keesokanya, selepas mandi kami hanya rehat-rehat dan bersembang tentang perkara-perkara yang ringan sahaja. Check Out pada pukul 11 pagi. Dalam perjalanan balik, kami sempat makan tengahari di Kupang sekejap.

p/s nak ke air panas ulu legong, pastikan time siang hari...